Hoe vaak koop jij niet uit impulsiviteit een nieuw kledingstuk. Het item was in de uitverkoop. Of de behoefte aan iets nieuws, is zoooo groot. Je zal en MOET kleding kopen. Kosten wat kost. Een miskoop ligt dan snel op de loer.
Ik herken die behoefte, drang of impulsiviteit. Hoe je het ook noemen wilt. En dan werkt de kledingindustrie ook niet bepaald mee. Vroeger kwam een kledingmerk 2x per jaar met een nieuwe collectie. Tegenwoordig slepen grote fashion ketens zelfs bijna wekelijks nieuwe collecties aan. Grote kans dat je jezelf snel laat verleiden.
Jammer genoeg kunnen we de fashion industrie van de een op de andere dag niet veranderen. Maar, goed nieuws, je kunt wel met jezelf aan de slag ;-). Want wat nou als ik je vertel dat je je wel degelijk kan weren tegen al die impuls prikkels? De sleutel tot succes ligt bij bewuster leren winkelen. Lees het stappenplan om dit op praktische en doeltreffende wijze toe te passen tijdens het shoppen.